Oprettet af: Cathrine Fly Vilsbøll
06.11.2019
Prioritér din virksomheds indsats på sociale medier

 

Zoom ud og se din SoMe-indsats i helikopterperspektiv. Sådan lyder vores råd til virksomheder, der ønsker at skabe målbare resultater med deres kommunikation på sociale medier.  


Virksomhedsprofiler på sociale medier er ikke noget nyt fænomen. Det er faktisk blevet lidt af en selvfølge, at virksomheder har profiler på flere sociale medier. 

Desværre ser vi en tendens til, at en del virksomheder glemmer at prioritere og vedligeholde deres kommunikation på sociale medier. Det kommer ofte til at være et spørgsmål om blot at være til stede, og der fokuseres i mindre grad på hvorfor og med hvilket formål.

 

 

….. og husk så lige, at kvalitet - også her - vinder over kvantitet!

Ta´ en tur i helikopteren


Men det er ikke nok bare at være tilstede. Tværtimod. Virksomheder skal zoome ud og tage en tur i helikopteren for at finde den helt rette vej med sociale medier.

 

Kommunikationen på sociale medier bør således prioriteres på lige fod med den øvrige kommunikations- og markedsføringsindsats, så det bliver en del af virksomhedens overordnede strategi og målsætning. 

 

Hos Blach Communication ved vi, at en god og kontinuerlig indsats på sociale medier kan være med til at sikre et konsistent budskab og en strømlinet kommunikation på tværs af platforme og målgrupper.
 

Fem gode råd til at få succes med sociale medier:

 

1.    Læg en strategi for jeres indsats på sociale medier, der understøtter virksomhedens overordnede strategi og mål
2.    Prioritér de rigtige platforme til jeres formål og budskab (læs blogindlægget ”Bliv klogere på sociale medier”)
3.    Vælg den rette kommunikationsstil til platform og målgruppe – udarbejd guidelines herfor
4.    Lav en konkret og langsigtet contentplan og årshjul
5.    Udpeg en tovholder, der kan sørge for, at indsatsen bliver prioriteret og hele tiden er i overensstemmelse med virksomhedens overordnede strategi 

 

Klik her, og læs mere om, hvordan vi sammen kan styre jeres sociale medier i den rigtige retning