Oprettet af: Helle Blach
07.09.2017
FOODBLOGGERE I ILDKAMP

 

En dag i køkkenet med tre foodbloggere, en IG-fotograf og Morsøs Forno og støbejernsgrej resulterede i tre gourmetmiddage, 12 nye gourmetopskrifter, masser af fede billeder og omtaler på blogs, sociale medier og web. Dette er vores opskrift på godt indhold med en rød tråd fra sociale medier til website.

Morsø er en gammel kending – du ved, dem med brændeovnene. Men faktisk rummer brandet langt mere end brændeovne. I Morsøs sortiment finder du også luksuriøse Forno-udeovne til madlavning og en ny eksklusiv køkkentøjsserie i støbejern – Morsø N.A.C.

Vores samarbejde med Morsø er et godt eksempel på, hvordan vi arbejder strategisk med bloggere, og hvordan trafikken ledes videre fra sociale medier til hjemmesiden – fra blog til brand.

 

Bloggerne er i dag uundgåelige spillere i arbejdet med PR, og særligt i livsstilsbranchen har de stor værdi. I forbindelse med lanceringen af Morsø N.A.C udviklede og gennemførte Blach Communication et kampagnekoncept, hvor vi involverede tre toneangivende foodbloggere og en stor dansk Instagram-blogger i kommunikationen af Morsøs køkkentøj og udeovne.

 

Gennem vores store netværk, og et mangeårige personligt og fagligt kendskab til bloggerne, engagerede vi Nadja fra FoodFanatic.dk, Thomas fra madetmere.dk og Martin fra rigeligtsmor.dk til en workshop. Udfordringen var at tilberede en fire-retters menu, og mindst én ret skulle laves over ild i Fornoen. Det blev en hyggelig og stemningsfuld dag, hvor bloggerne fik støbejern mellem hænderne og afprøvede Morsøs produkter hands-on. Bloggeren og fotografen Marianne Jacobsens opgave var at forevige det hele lidt fra oven.

Over køkkengryderne opstod der gode vibes og vedvarende relationer. Værdien af at engagere bloggerne aktivt, arbejde sammen med dem og samtidig give dem rum til at udfolde deres kreative køkkentalenter, er uvurderlig. De personlige relationer, som opstår, overgår alt, hvad kolde medieanalyser kan nå frem til.

Tre gourmetmiddage, 12 nye opskrifter og masser af fede billeder blev det konkrete resultat. Udover den omtale, som selve workshoppen generede via både blogs og Instagram, hvor vi nåede et reach på ca. 200.000 IG-følgere og over 220.000 bloglæsere, leverede dagen også lækkert og appetitligt indhold til både Morsøs hjemmeside og Instagram-profil, hvor inspirationsuniverset kan leve videre – ude såvel som inde.

Book et møde og find ud af, hvordan vi også får dit produkt ud at leve på nettet gennem knivskarpe SoMe-strategier og bloggersamarbejder.

 

Vil du læse mere om, hvordan vi arbejder med at aktivere og udfordre bloggere? Så kan du også læse dette indlæg.