Oprettet af: Helle Blach
05.10.2017
KUNSTEN AT TAGE SIN EGEN MEDICIN

 

Blach Communication åbner sin egen blog og udvider på LinkedIn

 

Vi kender det alle sammen, næsten uanset hvilken branche vi bevæger os i. Om vi er smed, bager eller kommunikatør. I en travl hverdag, hvor vi fokuserer på at løse opgaver for vores kunder, kan vi nemt glemme at bruge de gode råd, som vi gerne giver videre.

Sådan gik det også for os. Først på året skiftede vi navn, fik lavet nyt logo, nyt website, nye tekster og pludselig opdagede vi, at vores LinkedIn-profil også skulle skifte navn og udtryk. Skulle vi fortsætte vores Instagram-profil, som vi langt fra selv var tilfredse med? Indholdet blev hurtigt lidt for meget internt smalltalk a la ”i-dag-får-vi-kage” eller praleversionen ”i dag har vores kunde fået omtale i dette lækre magasin”. Opslag uden værdi uden for vores egne fire vægge.

Konklusionen blev at sætte de sociale medier på standby, indtil vi havde besluttet os for en ny strategi for vores egen kommunikation. Hen over sommeren gled vores SoMe-projekt helt ud af vores jobliste. 

Så skete det. Jeg kom en dag forbi vores egen LinkedIn-profil. Gabende tom. Øv, øv, hvor pinligt, når vi nu presser på hos vores kunder, hvis de gør for lidt ved den professionelle platform, som rummer mange muligheder for at kommunikere med netværk, potentielle og nuværende kunder.

Nu har vi taget vores egen medicin. Laura og jeg har udarbejdet en kommunikationsstrategi for vores tilstedeværelse på LinkedIn - beskrevet målgrupper, mål, temaer og indhold for posts, hyppighed, stil og tone.

Vi vil berige vores følgere med ny viden, links til artikler, guidelines til god PR i Danmark og udlandet, inspirerende cases, tips og tricks til sociale medier og ind imellem lidt fra vores egen hverdag på bureauet her i hjertet af Aarhus.

Men en vigtig del af strategien bliver en ny blog i tilknytning til vores website, www.blachcommunication.dk. På Blach Bloggen poster vi indlæg, som vi kan vælge at bringe på LinkedIn-profilen og derfra kan dele med vores netværk på vores personlige profiler. Og hvorfor nu gøre det på den måde? Ganske enkelt fordi vi gerne vil have dig til at besøge vores website.

Har du også brug for at få en klar linje og målsætning for jeres LinkedIn-profil? Grib mobilen eller send en mail.

 

Ses vi?

Helle Blach 

helle@blachcommunication.dk

 

 

Facebooks algoritmer 

Lørdag formiddag er Torvedage