Oprettet af: Laura Sofie Toftdahl
20.09.2017
FRA POSTVÆSEN TIL POSTS
PÅ SOCIALE MEDIER

 

Kommunikation som disciplin har gennem tiden udviklet sig med hastige skridt, og som professionelle må vi hver eneste dag holde tungen lige i munden for fortsat at følge med. Bloggere har indtaget scenen, og sociale medier regerer i vores medieforbrug. Men klassiske magasiner har endnu stor troværdighed, og derfor har de langt fra mistet deres værdi – at bladre i et magasin af papir har i vores øjne en nærhed over sig, som er svær at erstatte på digitale og sociale medier. Det er ægte hands-on mediehygge.

Det samme gør sig gældende, når vores kunde Svane Køkkenet hvert eneste år udgiver sin LOOKBOOK – en køkkenbibel, som guider dig gennem virksomhedens sortiment indenfor køkken, bad og garderobe. Inspirationsbogen anno 2017 er netop landet i butikkerne. 

 

En lækker sag – tung, fyldig og trykt på lækkert papir. Den giver dig lyst til at sætte dig ned med en kop kaffe, bladre gennem de 154 sider og blive inspireret.

 

Og netop den eksklusive følelse har vi båret videre i kommunikationen om Svane Køkkenets nye LOOKBOOK – vores indsats og tilgang til opgaven har nemlig inddraget både konvolutter, postvæsen, sociale medier og klassisk PR.

En 360 graders tilgang til kommunikation – analogt, digitalt og socialt

At gå på opdagelse i LOOKBOOK’en online kan ikke måle sig med følelsen af at stå med den i hånden. Derfor valgte vi at sende bogen med oldschool post til toneangivende journalister, boligredaktører og bloggere. Et gammelt greb, som sikrede, at de fik den komplette oplevelse af bogen og Svane Køkkenets univers. Samtidig planlagde vi en klassisk PR-indsats til lokale medier for dermed at generere trafik til Svane-butikker, hvor den fysiske LOOKBOOK kan hentes.

Og sidst, men ikke mindst, missede vi ikke opmærksomheden fra de digitale og sociale medier, da vi også integrerede posts på de disse kanaler i vores planer, så vi også digitalt spredte budskabet til målgruppen.

Budskabet her er således, at vi ønskede en kommunikationsindsats, der tog udgangspunkt i et 360 grader perspektiv på den rigtige tilgang. En indsats, som derfor også endte med at bringe flere former for medier i spil for at sikre en bredere rækkevidde. For selvom nye medietyper er dominerende i dag, er det vores opfattelse, at de klassiske kommunika-tionsdyder stadig har en berettigelse.

 

Skal vi tage et 360 graders blik på din kommunikationsindsats? Så læs mere her