Oprettet af: Cathrine Fly Vilsbøll
06.11.2019

 

Bliv klogere på sociale medier 2019


Har din virksomhed brug for en brush up på sociale medier?


Det kan vi godt forstå!

Det sociale medielandskab er komplekst og dynamisk, og dét der virkede i går, gør måske ikke i dag. 


Hos Blach Communication ved vi, at det som virksomhed, er vigtigt at forholde sig til, hvad de forskellige medier er særligt velegnede til, samt hvordan medieudviklingen ser ud – både på landsplan og verdensplan. 

 

Vi tilbyder rådgivning og strategioplæg, og vi kan ligeledes bidrage til den daglige drift, der selvfølgelig skræddersyes til jeres virksomhed og jeres formål.

Læs også bogindlægget "Prioritér din virksomhedsindsats på sociale medier".

 

 

Det sociale medielandskab er komplekst og dynamisk,

og dét der virkede i går, gør måske ikke i dag. 

 

Sociale medier og aktuelle tendenser i 2019:


Facebook:

​​​​​​
Facebook er det største sociale medie – både herhjemme og i resten af verden. Dette er naturligvis en oplagt grund til at være til stede, men ikke den eneste. 

 

  • 3.800.000 brugere i DK
  • Tendens: mindre tilbagegan
  • God platform til:
    • Intern kommunikation - grupper og netværk
    • Deling af videoer, arrangementer, billedgallerier 
    • B2C kommunikation
  • Content bør være uformelt, underholdende og informativt
  • Virksomheder bør sætte ressourcer af til sponsorering og annoncering for at nå ud til målgrupperne.

 

LinkedIn:

LinkedIn er verdens største faglige netværk, hvorfor vi ofte anbefaler virksomheder at prioritere denne platform højt. 
Over 645 millioner brugere – 1,4 mio. i Danmark

 

  • Tendens: Markant fremgang
  • Med en virksomhedsprofil på LinkedIn kan du nå langt omkring i et professionelt netværk med budskaber og historier
  • God platform til:
    • Inspiration og vidensdeling gennem artikler/blogindlæg/læringspointer
    • Dialog med nuværende og potentielle kunder, interessenter m.v.
    • Hovedsageligt B2B kommunikation
  • Content bør være professionelt, uddannende og engagerende

 

 

 

Twitter:
 

  • 330 millioner brugere – + 500.000 i DK
  • Stort medie på verdensplan – mindre i DK
  • Et her-og-nu medie, hvor man skal være på pletten med kommentarer og delinger
  • God platform til: 
    • Politisk og meningsdannende kommunikation
    • Social listening 
  • Content bør være kortfattet og skarpt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instagram:
 

  • +700 mio. brugere – anslået 1,9 mio. i DK
  • Tendens: Markant fremgang
  • Lader kunden/brugeren komme med bag facaden og opleve et mere personligt og upoleret billede af organisationen
  • God platform til:
    • Storytelling med visuelle elementer
    • Dialog og interaktion med f.eks. brugen af hashtags (communities)
    • Influencer relations og influencer marketing 
  • Content bør være kortfattet, uformelt og meget gerne humoristisk

 

Tøv ikke med at kontakte os, for at høre mere om, hvordan vi kan give jeres sociale medier et serviceeftersyn.